sobota 25. března 2017

Kořeněný dýňový chia puding

Chia semínka se poslední dobou objevují skoro všude. V pečivu, v dezertech, v salátech, v nápojích, jen tak samotná, rozmixovaná ve smoothie nebo koktejlech. Jeden by si až řekl, že toho je už trochu moc. Když se ale na chia semínka podíváme blíž, zjistíme, že obsahují neskutečné množství zdraví prospěšných minerálů, bílkovin, vlákniny a omega-3 mastných kyselin. Semena chia obsahují 5 krát více vápníku než mléko 3 krát více železa než špenát a 15 krát více hořčíku než brokolice. 
Puding z chia semínek je jednou z mnoha variant, kdy využíváme rosolovatění obalu semínka při kontaktu s tekutinou. Výhodou takových pudinků je, že je můžeme tvořit v podstatě z čehokoliv - z čerstvého či kompotovaného ovoce, ovocné šťávy, smetany, kokosového či jiného ořechového nebo obilného mléka. 



Porce: 2
Čas přípravy: 5 minut + 2 hodiny tuhnutí


Chia puding:


  • cca 350 ml dýňový kompot 
  • 2-3 PL chia semínek
  • 1 ČL perníkového koření
  • špetka chili 
  • jogurt/šlehačka/tvaroh/kokosové mléko na ozdobu
  • hoblinky čokolády


Dýňový kompot i s nálevem přelijeme do nádoby vhodné na mixování. Pokud už není koření přímo v kompotu, přidáme lžičku perníkového koření a špetku chili. Rozmixujeme tyčovým mixerem buď úplně do hladka, nebo můžeme nechat kousky. 

Důkladně lžící vmícháme chia semínka, aby byla rovnoměrně v celé hmotě a rozdělíme do sklenic, misek, pohárů. Necháme v lednici minimálně 2 hodiny zatuhnout. Semínka nasákou vodu a vytvoří kolem sebe lepkavý obal, který následně ztuhne podobně jako klasický pudink. 



Před podáváním ozdobíme třeba vyšlehaným jogurtem se šlehačkou a posypeme hoblinkami čokolády nebo poprášíme skořicí. 


Žádné komentáře:

Okomentovat