středa 7. srpna 2013

Behind the scene

V posledních dnech nemám příliš času a tak trošku i nálady vyvařovat a vypékat nějaké specialitky. Chuť by tedy byla, ale v těch vedrech, která poslední dobou panovala nejsem schopná přílišně přemýšlet, natož se nějak blýsknout v kuchyni. Jediná novinka, která snad vznikla, byla mrkvovo-zázvorová polévka, která vypadala i chutnala skvěle a jestli ji ještě budu znovu dělat, určitě jí nafotím i popíšu :-)
Druhým důvodem proč nekulinařím, je to, že se celá má část kuchyně a vlastně i veškerého našeho majetku přesunula na západ od Prahy. Přesněji do Plzně.


Posledních pět dní proběhlo v naprosto hektickém duchu. Den první - stěhování, ani se snad nebudu rozepisovat, co vše z toho, co se mohlo pokazit, se pokazilo... Snad jen, dodávka bez nafty, benzínka daleko, nedobíjející se baterka, šílené vedro... ve výsledku jsme tahali věci z dodávky snad až do jedenácti v noci. Byt se nám zaplnil množstvím krabic a různých částí skříně a postele.

Všechno všude, a to ještě není vše, někde za rohem se skrývají další dvě krabice.

Den druhý - šílená únava ze sluníčka a ze stěhování, pozdě odpoledne konečně proběhly první úpravy. Škrábání a mytí stěn v budoucí ložnici, které se přehouplo až do dne třetího. To se i sádrovalo a začalo se malovat. To byla spíš přítelova práce, já jsem se pokoušela dát dohromady kuchyň. A popravdě, nebyla to vůbec jednoduchá práce. Kuchyňská linka s troubou a sporákem ve stáří 27ti let.

Tak ta půjde pryč, nesvítí ani neodsává... a hlavně je ošklivá!

Plynová trouba! Toho jsem se nejvíc bála, hřeje to jen zespoda, navíc se nedá odhadnout teplota (nebo aspoň někdo jako já, rozmazlený elektrickou s horkovzduchem, to neumí odhadnout), jak já budu péct? Nakonec jsem se odhodlala už den třetí a zkusila plněnou focacciu s mozzarelou, slaninou, cibulkou a sušenými rajčaty. Kupodivu se mi ani nepřipálila, ale možná to bylo tou kachlí na dně trouby a rendlíkem s vodou. Každopádně, pro příště vím, že v plynové troubě (alespoň té naší) se vše peče déle jak v elektrické... Dobré vědět, no ne? :-)

Bububu, tady bude ještě práce.

Den čtvrtý jsem byla už v práci a většina úprav připadla na přítele. A výsledek, ložnice byla krásně vymalovaná, jako nová. Mě se po práci podařilo pohnout s kuchyní a dokonce jsem se odhodlala i k dalšímu kulinářskému výkonu - kuskus s rybou podle Jamieho Olivera. Samozřejmě s drobnými úpravami podle mě a podle stavu (značně podvyživené) lednice :-) Pokud bude chvíle času, určitě ten recept rozepíšu, protože výsledek je mňam.

Tahle kuchyně sice není mňam, ale my to vylepšíme, slibuji :-)


Mějte se krásně, držte nám palce, ať to všechno zvládneme a snad brzy zase u nějakého dobrého receptu!
A hlavně, nenechte si zkazit chuť neustálým vedrem.

2 komentáře:

  1. No potěš koště :D Tak to je masakr - myslím především tu barevnou kombinaci. Ale vy si to tam uděláte pěkný ;) Jinak plynovou troubu ti nezávidím, ale buď ráda, že funguje. V minulým nájmu sice šla zapálit, ale pak zhasla a plyn šel dál :)
    Těším se na kolaudaci
    Adéla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, taky nejsme růžovou nadšeni. To byl sestry pokus o vylepšení klasických kovových ošklivých zrůdných skříněk. Doufám, že to budeme mít hezké co nejdřív :-) Už teď je to lepší jak na fotkách v článku :-)

      Vymazat