pondělí 23. ledna 2017

Kubánský dort s banány

Kubánský banánový dort je u mého přítele stálicí narozeninového přání. Až na první dort, který jsem mu kdy pekla (hrníčková bábovka pečená v remosce politá čokoládou a "ozdobená" marcipánovými trsátky a kytarou :-D), měl ke každým narozeninám zrovna tenhle dort. První pokus byl divoký a nebýt kamarádky, tak nevím jak by dopadl. V průběhu let přišla na řadu i minimalistická verze na způsob francouzských sladkých tartelettek, ale základ byl vždy stejný. Letos jsem konečně celý proces důkladně zdokumentovala a mohu tak článek o Kubánském dortu trochu vylepšit :) 




Piškot je krásně měkounký, není vůbec vysušený a chutná skvěle kakaově, ne však hořce. Mám radost, že se konečně podařil tak jak měl a hned napoprvé ;-)  Každopádně, pro ty, co jsou na tom s pečením na štíru, jako jsem byla já poprvé, vkládám mnou upravený, ozkoušený recept na piškot. Já používám malou, cca 20 cm, formu.

Piškot


  • 150 g hladké mouky
  • 150 g cukru 
  • 4 vejce (zvlášť bílky a žloutky)
  • 50 ml oleje
  • 40 g kakaa na pečení
  • 6 - 10 lžic horké vody
  • kypřící prášek
Krém
  • 2 - 3 banány
  • 250 ml šlehačky
  • 80-100g kvalitní hořké čokolády (alespoň 60%)
  • 3-4 lžíce pikantnější marmelády
  • rum či kávový (nebo jiný) likér na potření korpusu
  • čokoládová poleva

Začněte tím, že si šlehačku na krém ohřejete v redlíku do prvních bublinek, vypnete sporák a do horké smetany nalámete čokoládu. Necháte pár minut stát a pak metličkou rozmícháte čokoládu dokud nevznikne jednolitá čokoládová smetana. Přelijte do vyšší nádoby vhodné na šlehání a dejte chladit do lednice. V podstatě si vytváříme domácí pařížskou šlehačku (takže pokud jste líní a nebo extra nešikovní, tak si můžete koupit hotovou v kelímku).

Následně žloutky s cukrem utřete do pěny, potom postupně vmíchávejte kakao, olej a horkou vodu (ne vařící!). Ideálně tak, abyste se vyhnuli čoko-koulím. Když se vytvoří pěkná jednolitá hmota, vmíchejte mouku smíchanou s práškem na pečení, klidně si pomáhejte znovu trochou vody. Až těsto znovu získá formu hladké hmoty je čas vmíchat do tuha ušlehané bílky, nepoužívejte ale už mixér. Spolehněte se na starou dobrou ruční práci a na silikonovou stěru :-)



Pečte na 180 °C , přibližně 20  minut - nemohu říct přesný čas, raději jsem použila špejlovou metodu kontroly upečenosti. Všechno závisí na velikosti formy, množství těsta a tom, jakou troubu máte. Hotový korpus se nechá vychladit, klidně do druhého dne. 




Poté pokud je třeba, seřízněte vypouklý vršek. Korpus potřete alkoholem a marmeládou. Pak na něj přijdou na půlky pokrájené banány, takže mezifáze vypadá asi takto:




Na banány natřete vyšlehanou pařížskou šlehačku, kterou jste si připravili hned na začátku. Pokud nemáte dost důvěry v šlehačku, doporučuji použít ztužovač šlehačky, stačí tak půl sáčku, čokoláda totiž taky hodně pomáhá udržet tvar : -) 




Hotový dort se zatuhlým krémem poléváme čokoládovou polevou - klasická čokoláda na vaření s trochou másla a kokosového oleje (tak to bylo u mě). Nebo jakoukoliv jakou máte rádi.









A pro pobavení tu nechávám fotky toho, jak vypadal můj první Kubánský pokus :-))








4 komentáře:

  1. Mňam, mňam čokoládové dorty miluju ale s banánama jsem ještě nedělala. S piškotem tak trochu válčím ale třeba se zas jednou odhodlám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem válčila a skoro to vzdala, nakonec to dopadlo nečekaně chutně:)

      Vymazat
  2. Prave dopeceno, dekuji za recept. Ja jsem teda hotvy korpus rozpulila a krem s bananama jsem dala dovnitr.Uz se na nej moc tesim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý podle chuti:) Určitě to bylo jednoduší než moje pokusy potáhnout krém čokoládou:) Hlavně, aby Vám chutnal:)

      Vymazat