úterý 15. března 2016

Jemné kuřecí curry

Indickou kuchyni mám velmi ráda, ale málokdy se odvážím ji vařit sama. Zato ji velmi ráda baštím, a když jsem se nedávno doma rozhodovala, co udělám s kuřecíma prsíčky, napadlo mě zkusit curry. Jelikož nemůžu příliš kořeněná jídla a musím ještě nějakou chvíli vynechat cibuli, musela jsem si vymyslet takový dětský recept bez závadných surovin. Výsledek mě neskutečně potěšil, doma sklidil nečekaný úspěch, a proto se o něj s vámi musím podělit :-)


Jak jsem psala, curry jsem nikdy pořádně nevařila, ale zato jsem ho viděla vařit několikrát v televizi (ano, to není zrovna dobrý kuchařský zdroj, žejo? :-D) třeba Gordona Ramseyho nebo Jamieho Olivera, takže základ - tedy přibližně co a jak by se mělo dělat - jsem měla. A dál jsem improvizovala s chutí a surovinami, co jsem doma našla :) 

Na 4-6 porcí potřebujete:
  • 2 kuřecí prsa
  • 1 větší mrkev
  • 2 hrsti kešu oříšků
  • 2 hrsti červené čočky
  • 1/2 plechovky kokosového mléka
  • lžička tmavého cukru
  • 1-2 šálky vody nebo kuřecího vývaru
  • lžička mletého kmínu
  • 1/2 lžičky mletého koriandru
  • 1/2 lžičky kurkumy
  • 2-3 lžíce oleje
  • sůl, pepř
  • lžíce škrobu
  • bylinky na dozdobení (petržel, koriandr, řeřicha...)

Kuřecí prsa si nakrájíme na menší kousky, posolíme, popepříme a trochu polijeme olejem, necháme v misce chvilku odležet. Nakrájíme mrkev na drobnější hranolky nebo kostičky. V pánvi rozehřejeme olej a vsypeme koření, necháme ho v oleji zpěnit. To nám z koření vytáhne intenzivnější chuť i vůni. 

Na olej s kořením hodíme mrkev a lehce ji orestujeme, potom přisypeme cukr a necháme mírně zkaramelizovat. K takto před připravené mrkvi přidáme kuřecí kousky a osmahneme ze všech stran. Když je kuře zatažené a mrkev napůl měkká, přisypeme dvě hrsti kešu oříšků a taky je trochu osmažíme.

Do pánve nalijeme šálek až dva vody nebo vývaru, tak aby maso bylo skoro celé ponořené a začalo se mírně dusit. Když se část vody vypaří, přisypeme červenou čočku, které stačí jen 5-8 minut na uvaření. Až bude čočka skoro hotová, přidáme do pánve kokosové mléko smíchané s lžící škrobu (nebo rozpustíme kokosové mléko a lžíci škrobu rozmícháme v trošce vody) a necháme celou směs lehce zahustit. 

Do hotové omáčky můžeme přisypat čerstvé bylinky podle chuti, já přidala petrželku a při servírování mladou řeřichu. Curry skvěle chutná s indickou rýží nebo s plackami naan či chapati. 

Tento recept je výborný pro lidi, kteří nemusí příliš kořeněná jídla, ale mají rádi exotiku (v podobě třeba toho kokosového mléka), pro děti nebo pro nás, kojící matky - minimum koření, žádná cibule a červená čočka je jedna z mála luštěnin, která nenadýmá.

Žádné komentáře:

Okomentovat