sobota 5. března 2016

Tuňáková pomazánka z tofu

Kvůli malinkému synovi jsem dočasně musela omezit mléko a mléčné výrobky, proto jsem začala hledat alternativy k mým milovaným tvarohům, jogurtům, sýrům a mléku. Není to v pravdě jednoduchá záležitost, hlavně pro někoho, kdo baští mléčné výrobky skoro s každým jídlem dne. 

O mých pokusech s rostlinnými mléky napíšu článek později, dnes se zaměřím na pomazánky. Protože já si prostě potřebuji něco namazat na to pečivo. A sladké snídaně s marmeládou mě moc neberou :) A tak vznikla klasická pomazánka ve verzi bez mléka a vhodná pro kojící matky, dvě mouchy jednou ranou.


Na mísu pomazánky, která vystačí minimálně na 6 - 8 porcí, potřebujeme:
  • 1 balení tofu natural (cca 200g)
  • 1 konzerva tuňáka v oleji
  • lžíce oliv
  • 2 menší nakládané okurky
  • 1 uvařené vajíčko
  • bylinky
  • sůl a pepř
  • 1/2 lžičky hořčice 
  • 1 lžíce majonézy (není nutná)

Natural tofu rozkrájíme na menší kostky a dáme do mixéru i s případnou tekutinou. Můžeme přilít trochu vody nebo rostlinného mléka, nebo přidat lžíci majonézy, aby se při mixování dosáhlo krémové konzistence. 
Přidáme lžíci nakládaných oliv, dvě okurky pokrájené na stejné kousky jako olivy a trochu soli s pepřem a znovu umixujeme, aby byly okurky s olivama na drobné kousky. Základ pomazánky přendáme do misky. 
Z plechovky tuňáka odlejeme většinu oleje a vmícháme k základu, uvařené vajíčko nakrájíme na drobno a též přimícháme. Dochutíme půl lžičkou hořčice a bylinkami dle chuti. Já použila půl hrsti petrželky a hrst rokety nakrájené na jemno. 
A pak už jen mažeme na chléb a konzumujeme s nějakou zeleninkou :)

Žádné komentáře:

Okomentovat