středa 29. dubna 2015

Jak jsem zkoušela novou kávu - Jacobs Krönung

O víkendu se ke mě dostalo velké množství kávy s nabídkou, jestli bych nechtěla ochutnat a napsat recenzi. Jelikož to byla instantní káva značky Jacobs (a jediná rozpustná, kterou piji je právě od Jacobsu) a jelikož ráda zkouším nové věci, tak jsem si řekla, proč ne. Navíc recenzi jsem vám zatím ještě nesepisovala :)

Káva je to vlastně klasická - Jacobs Krönung. To nové a zvláštní je možnost ochutit si svůj šálek kávy speciální příchtí díky malému sáčku, přibalenému pod víčkem. A že je z čeho vybírat. 

Abych se trochu připravila na to, co mě čeká, zkoukla jsem i web Bav se kávou, kde se dají na jít i zajímavé recepty, jak obyčené rozpustné kafe trošku vyfiknout. Teď ale blíž k jednotlivým příchutím a mé ochutnávce :-) 






Káva se dodává ve čtyřech příchutích. Na první pohled vypadají docela dobře - Vanilka, Chili, Pomeranč a Chai Latte. Při bližím prozkoumání jsem ale zjistila, že každá příchuť skrývá nějaké nečekané překvapení. Takže Vanilka je s citronem a kardamonem, Exotické Chili se zázvorem a pomerančovou kůrou a Pomeranč se skořicí a hřebíčkem, jen Chai Latte zústává klasikou :-)


A právě na příchuť Chai Latte padla má první volba pro ochutnávku. Šroubovací víčko klasické sklenice s kávou je opatřené papírovým přebalem s obrázkem příchutě a pod lesklým papírem se schovává maličký sáček chuti. V každém sáčku je množství přibližně na 3 šálky, takže se jedná opravdu jen o maličkou ochutnávku (což je dobré, pokud vám to opravdu nesedne, srdce vám pro maličký sáček krvácet nebude a zbyde vám celá čistá káva ;-).

Kávu jsem si připravila jako obvykle, žádná velká věda. Jen jsem si před zalitím vodou přidala do svého hrnku asi půl lžičky příchutě, která se u Chai Latte vzhledově neliší od skořicového cukru. A právě cukr tvoří základ všech příchutí. To mi trochu zamrzelo, nejsem zvyklá si kávu sladit, na stranu druhou, není to zase tak velké množství.




 Káva krásně zavoněla kořením, když se zalila horkou vodou a po přidání mléka vystouply plovoucí kousky oné Chai Latté příchutě. Možná to vizuálně není tak lákavé, ale aspoň je vidět, že to je skutečné koření, ne nějaké chemické rozpouštěcí cosi.

Co se chuti týče, je to klasická káva lehce nad průměrem, neurazí ani neohromí. Jelikož ale nejsem žádný velký kávový labužník a guru, na mé občasné kávové dýchánky úplně stačí. Kombinace kávy a příchuti mě příjemně překvapila, alespoň co se Chai Latté týče (chystám se ochutnat všechny, takže až se tak stane, určitě dopíšu). Mám ráda klasické chailatté, mám ráda ochucenou kávu a když použiju hodně mléka jsem naprosto spokojená:) Ano, jsem barbar, který bez mléka kávu nevypije.

A verdikt? Pokud chcete zkusit něco nového, a zároveň se bojíte vyhodit peníze za něco, co vám chutnat nebude, zkuste to. Káva není špatná a příchutě jsou docela zajímavá možnost, jak si tu svou denní kávičku trochu ozvláštnit :-)


3 komentáře:

  1. Ty máš věci :-)
    Ovšem proč né, momentálně jsem zastáncem ručně mleté kávy těsně před přípravou, ale občas z lenosti i instantní koupím. Po téhle jsem taky koukala. Jenže všechna balení měla odrbaná víčka bez příchutí ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem vyzkoušela i to Exotické chilli a to tedy za vyzkoušení nestojí. Chai Latte taky vede. Každopádně když si děláme kafe doma, tak taky mletou. To jen když jsem sama lenora, tak si dám instant :)

      Vymazat
  2. Na této kávě jsem začínala a pak přešla na poctivou kávu a to konkrétně burundské. Je to jako nebe a dudy. Každopádně to exotické s chilli zní také dost dobře, budu se muset podívat po nějakém

    OdpovědětVymazat